Co oznacza zmiana na dobre nawyki żywieniowe i czy dodatek coli light do podwójnego zestawu coś znaczy? Zasady krok po kroku

with Brak komentarzy

Zewsząd słychać skandowanie: „zmień swoje nawyki żywieniowe na lepsze”, „zdrowe nawyki żywieniowe”, „zmień swój styl życia”, „zmień swoje życie”, jednak nikt nie podaje konkretnych informacji. Czym są te lepsze i dobre nawyki żywieniowe, na jakie zmienić swoje życie, żeby było lepsze?

Nawyki żywieniowe

Każdy dietetyk, psychodietetyk, trener personalny, czy lekarz ma swoją definicję wyżej wymienionych sloganów i haseł. Przedstawię Wam dzisiaj w jaki sposób rozumiem te pojęcia i podpowiem, jak wprowadzić je w życie.

Zmiana nawyków żywieniowych na lepsze, czy zdrowsze, to nic innego jak zmiana sposobu żywienia, na taki, który nie pogorszy naszego stanu zdrowia, a wręcz przeciwnie, wpłynie na nie pozytywnie.

Codzienne jedzenie pierogów, makaronów z tłustymi sosikami, picie pyszniutkiej, słodzonej kawki ze śmietanką, kończąc na dużym zestawie sushi czy pizzy, popijając słodzonym Monsterkiem, może spowodować zmniejszenie się spodni po pewnym czasie, ale już pewno, po kilku miesiącach, czy latach, może wpłynąć negatywnie na Nasz stan zdrowia.

Najważniejsze to zrozumieć, że nasz dotychczasowy i luźny styl życia nie do końca jest zdrowy i korzystny dla naszego ciała. Sama chęć zmiany to duży krok w zmniejszeniu występowania ryzyka wielu chorób w przyszłości.

Zmiana nawyków krok po kroku

Każdy z punktu wprowadzaj stopniowo, co tydzień, bądź rzadziej – pozwoli to na trwalszą zmianę, którą będziesz w stanie utrzymać!

Nawyki żywieniowe

1. WODA

Jeśli czujesz, że pijesz mało wody, lub nie możesz przełknąć czystej H2O, zmieszaj ją z ulubionym sokiem owocowym (bądź w skrajnych przypadkach z napojem gazowanym), w stosunku 1:1, przyzwyczajając się do smaku, zmniejszaj ilość słodkiego dodatku. Im więcej wody wypijesz, tym ochota na częste jedzenie będzie przemijać. Jedna zmiana, wiele korzyści!

2. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Punkt nie do końca związany jest z żywieniem, ale jest uzupełnieniem pozostałych. Aktywnością fizyczną wcale nie musi być trening! Już 30 minut szybkiego spaceru pozwoli spalić nawet 200 kcal. Nie musisz od razu być codziennym bywalcem siłowni, czy klubu fitness. Zacznij od spacerów, marszów, aktywnego spędzania wolnego czasu (piesze wycieczki w góry, zwiedzanie miasta). Dołóż wizytę na basenie, albo weekendową przejażdżkę rowerem. A kiedy zainteresuje Cię siłownia czy trening w domu, zacznij trenować  raz w tygodniu, później 2-3. Stopniowe zwiększenie aktywności fizycznej poprawi Twoją wydolność, będziesz mieć więcej sił i energii! O dalszych pozytywnych skutkach to nawet już nie mówię…

Nawyki żywieniowe

3. WARZYWA I OWOCE

Do każdego posiłku zjedz jedno warzywo, bądź owoc. Wybieraj sałatki ze sporą ilością warzyw. Nasycą Twój żołądek i nie naładują sporą ilością kalorii. Jeśli nie próbowałeś nigdy danego owocu czy warzywa, nie skreślaj go od razu. Nasze smaki i ich odczuwanie zmieniają się z wiekiem. Coś czego nie mogłeś kiedyś przełknąć, być może teraz będziesz się tym zajadać! (w moim przypadku oliwki <3 )

4. SŁODYCZE, SŁONE PRZEKĄSKI, FAST-FOODY, PRZETWORZONA ŻYWNOŚĆ

Zasada jednocześnie prosta, jak i trudna – zmniejsz ich ilość! Zamiast na każdy posiłek, jeden zjedz zrobiony własnoręcznie, zamiast codziennie, zjedz co 2 dni. Jest mnóstwo przepisów, na pyszne i zdrowe posiłki. Od czasu do czasu pozwól sobie na coś pysznego i tłustego, nasyci to nie tylko Twój brzuszek, ale i zrobi ci dobrze na głowę 🙂

Jeżeli poszukujecie inspiracji i wskazówek przy przygotowywaniu zdrowszych i mniej kalorycznych wersji posiłków, zapraszam na mój kanał YouTube – z pewnością znajdziecie coś dla siebie 🙂

5. SŁODKIE I GAZOWANE NAPOJE

W dzisiejszych czasach jest mnóstwo bezkalorycznych zamienników ulubionych napojów gazowanych. Staraj się wybierać te bez dodatkowej zawartości cukru, czy bez kalorii. Pozwoli to na uniknięcie nawet dodatkowych 400 kcal przy 1 litrze płynu! Także zamawiając podwójny zestaw, wybierz colę zero – jest sens!

Nawyki żywieniowe

Aby przybliżyć się do zmiany na lepsze, wystarczy jeden mały krok.

Jeśli, mimo starań, nie potrafisz zrealizować choćby jednego punktu, skontaktuj się ze mną – na pewno pomogę Ci osiągnąć mały sukces.

Zostaw Komentarz